אימון פונקציונלי

אימון פונקציונלי הוא אימון המאופיין בזמן ביצוע קצר ובשימוש במכשור מינימלי. מטרתו העיקרית של האימון הזה היא לדמות את הפעילויות שכולנו מבצעים על בסיס יומיומי – ובכלל זה כפיפה, דחיפה, הליכה, הרמת חפצים ועוד. עניין זה מסייע מאוד בחיזוק שרירי הליבה, המייצבים את הגוף ואת עמוד השדרה, וכך למעשה משפר את היציבות והכוח של המתאמן. בניגוד לסוגים רבים של אימונים אחרים, המתמקדים בקבוצת שרירים מסוימת או בשריר אחד ספציפי, האימון הפונקציונלי מערב הן את שרירי הליבה והן קבוצות של שרירים נוספים – עניין ההופך אותו לאיכותי ולאפקטיבי יותר. בנוסף, בשונה מאימונים אחרים, האימון הפונקציונלי עובד על כלל רכיבי הכושר הגופני: כוח, מהירות וזריזות, כוח מתפרץ, גמישות וסיבולת לב ריאה. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.  

למי מיועד האימון הפונקציונלי?זהו טקסט חלופי

אימון פונקציונלי הוא אימון המיועד לכל הגילאים, לכל המינים ולכל מצב פיזי נתון. כלומר, עם מספר התאמות בהתחשב במצב הפיזי של המתאמן או מוגבלות כלשהי שיש לו, ניתן להתאים את האימון לכל אדם: אנשים בעלי משקל עודף, אנשים הסובלים מפציעות, אנשים מבוגרים, אנשים הסובלים מנכות כלשהי ואף ספורטאים תחרותיים המעוניינים לשפר את ההישגים והביצועים שלהם. את האימון ניתן לבצע בעצימות נמוכה, בינונית או גבוהה – ולהתקדם אט אט בהתאם למצב של המתאמן ולקצב האישי שלו. במרבית המקרים, הסיבולת לאימון פונקציונלי תיבנה באופן מהיר יחסית.

יתרונות האימון

לאימון פונקציונלי מגוון יתרונות חשובים ומשמעותיים. להלן העיקריים שבהם:

  • שיפור התפקוד של המתאמן במגוון של פעולות יומיומיות – עניין זה לא רק מסייע למתאמן בהתנהלותו היומיומית, אלא גם מפחית משמעותית את הסיכון לפציעות.
  • שיפור הגמישות, הקואורדינציה, האיזון והיציבה – גמישות, קואורדינציה, איזון ויציבה הם משהו שאנו נוטים לאבד עם השנים. תחזוקה של כל אלה תסייע לנו לשמור על גוף חזק ובריא.
  • סיוע בירידה במשקל – אימון פונקציונלי הוא אימון המסייע למתאמנים לשפר את חילוף החומרים שלהם, לשרוף קלוריות ולרדת במשקל.
  • שיפור תפקוד וגמישות המפרקים – עם השנים, המפרקים שלנו נוטים להתקשח, לאבד מהגמישות שלהם ולתפקד בצורה פחות טובה. הקפדה על אימון פונקציונלי, תסייע לנו למנוע את כל אלה.
  • חיטוב ועיצוב הגוף – בשל העובדה שהאימון משלב לא רק קבוצות ספציפיות של שרירים אלא גם את שרירי הליבה, תוצאות החיטוב והעיצוב בעקבות האימון הן משמעותיות.
  • שיפור רמת הכושר הגופני – שיפור רמת הכושר הגופני הוא משהו שכל אדם צריך לעבוד עליו, שכן כושר גופני טוב – משמעותו גוף בריא וחזק יותר. 

 

מאמרים בנושא:

 

לרשימת חוגים מפורטת לחצו >>