איך ניתן לשמור על השרירים לאחר פעילות ספורטיבית?

זהו טקסט חלופי

פעילות ספורטיבית חשובה לבריאותנו, אין כמו אימון גופני בחדר כושר, אימוני ריצה, הליכה מהירה, שחייה וכל פעילות אחרת כדי לשמור על כושר וליהנות מאורח חיים בריא ואיכותי.

המודעות לחשיבות השמירה על אורח חיים בריא הולכת וגוברת בשנים האחרונות, ישראלים רבים נרשמים לחדרי כושר מאובזרים ומתקדמים, ורבים אחרים מנהלים אורח חיים ספורטיבי כדי לטפח את הגוף, לשרוף שומנים, לשמור על משקל מאוזן, ליהנות מדימוי עצמי גבוה וליהנות מבריאות טובה. כיום יש קאונטרי כמעט בכל יישוב ובו מתקני כושר שונים, אפשר לעשות מנוי וליהנות מחדר כושר מתקדם עם מדריכים מנוסים וליהנות משלל המתקנים במקום.

עם זאת, לעתים אחרי אימון מאומץ אנו עלולים לחוש כי השרירים התכווצו ונתפסו, הכאב עצום ויכול להימשך מספר ימים. ברוב המקרים כאבי השרירים התפוסים מתחילים רק לאחר כמה שעות מסיום האימון, לכן כדאי לקרוא את הטיפים הבאים על מנת לשחרר את הגוף נכון לאחר פעילות ספורטיבית.

 

טיפים חשובים להקלת על כאבי שרירים לאחר אימון גופני

כדי להקל על הכאבים ניתן לעסות את המקום, עדיף על ידי מעסה מנוסה ומקצועי. הרפואה המשלימה מציעה מגוון טכניקות ושיטות יעילות להפחת כאבי השרירים, בין היתר דיקור ושיאצו. כמו כן, כדאי לבצע אימון קל ופעילות אירובית קלה להזרמת דם לאזור הכואב, כך ניתן לסייע לגוף להתאושש ולהחלים באופן טבעי.

בנוסף, אם נרשמתם לחדר כושר בקאנטרי תוכלו אחרי האימון לטבול בג’קוזי כדי להקל על הכאבים ולשמור על הבריאות. אפשר גם לרכוש ג’קוזי מתנפח ולהציב אותו בחצר או במרפסת, ואחרי האימונים טובלים במים החמימים והמבעבעים, מעניקים מנוחה לשרירים הדואבים ונהנים מהמרצת הדם לאזורים הכואבים ולריפוי טבעי.

תופעה שכיחה בקרב ספורטאים ומתאמנים

חשוב לדעת כי תופעת השרירים הכואבים והתפוסים לאחר פעילות ספורטיבית היא נחלתם של ספורטאים ומתאמנים רבים. התופעה אינה מחייבת אתכם ללכת לרופא או לעבור בדיקות מקצועיות, לתופעה זו הידועה בעגה המקצועית בשם כאבי שרירים מאוחרים (DOMS) קיים הסבר פשוט, הכאב נוצר בגלל פעילות ספורטיבית מאומצת מדי ואימונים בעומס יתר, התופעה אופיינית למתאמנים חדשים אך גם לוותיקים שבחבורה, היא נגרמת בעיקר לאחר הפוגה ממושכת באימונים, אימון בעומס גדול מדי ומאמץ פיזי שהגוף אינו רגיל לו.

את הכאבים בשרירים חשים לאחר מספר שעות, הם עלולים ללוות אותנו למשך מספר ימים, ולהקשות עלינו בביצוע תנועות מסוימות. אם סובלים משרירים תפוסים קשה לחזור לשגרת האימונים ומומלץ לתת לגוף מנוחה כדי שהנזק שנגרם בגלל אימון היתר לסיבי השרירים, רקמות החיבור המקיפות את השרירים והנזק לרצועות ולגידים יחלוף באופן טבעי.

חשוב להדגיש כי אם חשים במהלך האימון עצמו כאב חד בשריר יתכן וסובלים ממתיחה, ברוב המקרים הכאב מלווה בנפיחות ויש להפסיק מיד את האימון ולפנות בהקדם לבדיקה כדי לאבחן את הבעיה ולקבל טיפול מתאים. אם הכאב מאופיין בתחושת צריבה ומעין שריפה באזור השרירים, אפשר להמשיך להתאמן אך כדאי להפחית את אינטנסיביות האימון כדי להימנע מנזק לרקמות ומכאבים עזים אחרי האימון.