חדר הכושר הופך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו – תופעה מעודדת בישראל

כל הזמן יש מסביבנו טרנדים שבאים והולכים אבל במרוצת השנים אפשר להבחין בתופעות שהגיעו ופשוט נעלמו כל היו וזאת לצד תופעות אחרות שנשארות איתנו כל העת. בתחום התזונה הנכונה והפעילות הספורטיבית שהולכת ותופסת תאוצה גדולה בישראל יש הרבה מאוד סוגי אימונים או שיטות שונות של פעילות ספורטיבית שנכנסים לחיינו בסערה אבל מבלי לשים לב נעלמות לאחר זמן לא רב.

למרות שרבים נוטים להגיד שהוא משעמם או לא מספיק אטרקטיבי, חדר הכושר הרגיל והטוב נשאר איתנו כל הזמן וכל הזמן יותר ויותר ישראלים פשוט מתמכרים אליו ומבלים בו את השעות שבהם הם רוצים לעסוק בפעילות ספורטיבית. המחקרים מראים שכיום הישראלים עוסקים הרבה יותר בפעילות גופנית מאשר בשנים קודמות ובהחלט אפשר לומר שאצל כל המתאמנים חדר הכושר הפך לחלק בלתי נפרד מהחיים ובהחלט אפשר לומר שזו תופעה מעודדת מאוד.

המלחמה בשומנים ובקלוריות לא נגמרת רק בחדר הכושר

אם בוחנים באחוזים את המתאמנים בחדר הכושר אפשר לומר שמחצית מהישראלים מגיעים לחדר הכושר כדי להגדיל את נפח השרירים ולנפח את הגוף והמחצית השנייה כדי להשיג לעצמם גוף חטוב וכמובן להוריד במשקל. גם עבור אלו וגם עבור אלו האימון עצמו הוא בהחלט צעד חשוב בדרך למטרה אבל אי אפשר להקל ראש בתזונה שמסביב. כאשר אנחנו מדברים על תזונה אנו לא מתכוונים דווקא לארוחה שלפני האימון או הארוחה שלאחר האימון אלא על המכלול הכולל וזה אומר שהתפריט לאורך כל היום ולאורך כל השבוע צריך להיות נכון ומאוזן.

תפריט מאוזן כולל בתוכו שתיית מים מרובה, אכילת פירות וירקות, חלבונים ושומנים בריאים, סוכר ברמה מאוד מוגבלת, פחמימות ברמה נמוכה וכמובן הימנעות ממשקאות מתוקים ומוגזים, מאכלים עם ערך קלורי גבוה וכמובן מניעה כמעט מוחלטת מחטיפים וממתקים שעושים נזק עצום לגוף. בחישוב גס אפשר לומר שלאימון עצמו בחדר הכושר ישנה השפעה של כשלושים אחוזים על הירידה במשקל או ניפוח השרירים אבל החלק הארי בדרך למטרה היא דווקא התזונה ואם לצורך העניין לא נתאמן בכלל בחדר הכושר בכלל אבל נשמור על תפריט נכון ובריא אנחנו נוריד במשקל בצורה בולטת.

התוספים שיכולים להחליף את הארוחה שלאחר האימון

כאמור האימון והתזונה הולכים ביחד אם אנחנו רוצים להגיע לתוצאות אבל בשגרת היום יום שלנו לא תמיד אנחנו מוצאים את הזמן גם להתאמן ולהשקיע מאמץ בחדר הכושר וגם להכין לעצמנו את המאכלים המתאימים. בדיוק לשם כך יש תוספים שונים כמו אבקת חלבון שיכולים פשוט להחליף ארוחה לאחר האימון. חשוב מאוד להתאים את האבקה למתאמן הספציפי ובהחלט אפשר לקבוע שלא כל אבקת חלבון מתאימה לכל מתאמן וזה תלוי בין היתר במשקל, בצורך של המתאמן ובגיל של המתאמן. בשוק תוכלו למצוא הרבה מאוד אבקות חלבון מומלצות אבל בהחלט כדאי לפני שאתם מתחילים להשתמש באבקת החלבון להיוועץ באיש מקצוע שיוכל לסייע לכם בבחירה של האבקה המתאימה ביותר עבורכם.