ספינינג

זהו טקסט חלופי

מאז שמגפת הספינינג עשתה עליה ארצה והחלה להתפשט בישראל, עוד ועוד מכורים הפכו את הספורט הכיפי והיעיל הזה לחלק קבוע בשגרת החיים. כיום ניתן ללמוד ספינינג בהרבה מאד מקומות, כשחוגי הספינינג המגוונים מתאימים לכל הגילאים. ספינינג נחשב כיום אחד החוגים המבוקשים, הן בקרב חוגים למבוגרים והן בקרב חוגים לילדים. על מה ולמה כולם נדבקו בחיידק הספינינג? האם גם לך כדאי לטעום ולהתמכר? ואיפה מומלץ ללמוד ספינינג?

 

מדריך לרוכב המתחיל

לפני מספר עשורים, כשדיברו על הטרנד ההזוי שהגיע ארצה, רבים הרימו גבה: מה יכול להיות כיף ויעיל ברכיבה על אופני כושר בחדר ממוזג, כשלצדך כמה רוכבים מיוזעים? מאז, השתנו פני הדברים: ספינינג היה ועודנו אחד מענפי הכושר הפופולריים ביותר בישראל. חוגי ספינינג – חוגים למבוגרים וחוגים לילדים – מתקיימים בכל רחבי הארץ וכוללים הרבה מאד משתתפים מרוצים.

 

מה זה ספינינג?

ספינינג הוא פעילות אירובית אינטנסיבית העובדת על סיבולת לב ריאה וכוללת רכיבה של מספר משתתפים על אופני כושר נייחים בהנחיה ובהדרכה של מדריך. במהלך שיעורי ספינינג משתנים הקצב ודרגות הקושי של הרכיבה, כמו גם תוואי הרכיבה, שמשתנה ממישור לעליה או לירידה.

 

למה ספינינג

אז מה הופך את הספורט הזה לכל כך פופולרי ומבוקש?

  • הקצב והאווירה – שיעור ספינינג נתפס בעיני רבים כבילוי. התאורה, המוסיקה, האווירה המחשמלת – כל אלה תורמים לתחושה של בילוי סוער במועדון לילה.
  • היעילות – אימון ספינינג נחשב לאימון אירובי יעיל במיוחד. שיעור ספינינג רגיל נמשך על פי רוב קצת פחות משעה, ובמהלכו מגיעים לדופק גבוה (דופק מטרה בין 60%-90%). אז נכון שאין נופים מתחלפים ושפחות מעניין מאשר בעת רכיבה על אופני כביש, אבל מה שחשוב הוא הכושר: בשיעור ספינינג מאתגר ניתן לשרוף 1000 קלוריות – מעל כל אימון אירובי אחר כמעט. אז מה הפלא שהוא כל כך מבוקש?
  • המקצועיות – אימוני ספינינג נערכים תחת פיקוח של מדריך מיומן אשר יכול לייעץ, ללוות, להתרשם ולהדריך את המתאמנים, וכך להבטיח שהאימון שיערכו יתאים ליכולותיהם ויהיה מדויק, בריא ויעיל.
  • התועלת – מעבר לתרומה לכושר הגופני ולסיבולת לב ריאה, תורם אימון ספינינג גם לפתוח שרירים ויכול להיחשב כאימון כוח לכל דבר. אימוני ספינינג, ודאי כאלה הכוללים אימון בהתנגדות גבוהה וטיפוס מדרונים תלולים, משלב עבודה על מערכות שרירים גדולות. אגב, למרות ההנחה השגויה הרווחת, במהלך רכיבת אופניים איננו עובדים רק על שרירי הרגליים (שוקיים וירכיים), אלא גם על שרירי הבטן, בין השאר.

 

אז עם כל כך הרבה יתרונות וסיבות להעדיף “אינדור סייקלינג”, ברור למה כולם מחפשים חוגי ספינינג קרובים ושואפים להשתלב ולהתמכר. לפני סיום, נמליץ על איתור חוג ספינינג מתאים במועדון בריאות מורשה, בהנחיית מאמן מיומן ומקצועי שעבר הכשרה מתאימה. קבלת הדרכה לפני לימודי ספינינג וביצוע האימון באופן מדויק ונכון הם חיוניים לא רק לשם הפקת כל התועלות של האימון, אלא גם לשם שמירה על הבריאות.

 

לרשימת חוגים מפורטת לחצו >>