קבוצת ריצה ויתרונותיה

שילוב פעילות גופנית בשגרה יומיומית בריאה לגוף וגם לנפש. כאשר מדובר בריצה יש לכך אפילו ערך מוסף. אז למה לרוץ לבד כשאפשר לעשות את זה בקבוצה עם מאמן מקצועי?. הקשר הקבוצתי הופך את החוויה למהנה הרבה יותר ופחות מונוטונית ומשעממת. על הדרך נוצרות חברויות מפתיעות. אז עבור מי שעדיין מתלבט, ריכזנות כאן את כל היתרונות שיגרמו לכם להצטרף.

היתרונות של קבוצת ריצה

פעולת הריצה זו משפיעה באופן חיובי על המדדים הגופניים. ביניהם לחץ דם וסיבולת לב ריאה. היא מסייעת בשריפת שומנים משפיעה על איכות השינה, הריכוז ואפשר לבצע אותה בכל גיל. אלו רק חלק מהסיבות לקום מהכיסא, למצוא קבוצה באזור המגורים ולהתחיל לרוץ איתה לפחות פעמים בשבוע.  לקבוצה יש מספר יתרונות משמעותיים.

מחויבות והתמדה- רבים מתחילים לרוץ בהתלהבות אבל אחרי כמה שבועות מתקשים להתמיד. כאשר רצים בקבוצה יש מחויבות כלפיה וזה מדרבן להגיע לכל מפגש. כאשר יש מאמן הוא יעלה את רמת הקושי ממפגש למפגש. מי שמפספס פעם אחת ירגיש שהוא צובר פערים ולכן יקפיד להגיע.

יתרון למחיר- לרוב קבוצות ריצה יהיו זולות באופן משמעותי מאימונים בחדר כושר. ישנן אף קבוצות ללא עלות. אין התחייבות למנוי או למיקום ספציפי. רק לדאוג לבגדי ספורט, נעליים נוחות ולצאת לדרך.

גיוון- אפשר לשלב מסלולים שונים בכל פעם כדי לגוון. בפארק, בעיר, בחוף הים או בהרים. הגיוון מאפשר ליצור עניין, להעלות את דרגת הקושי באמצעות אינטרוולים, עליות, קפיצות ועוד המון אפשרויות. מעבר לכך, ניתן לשלב באימון גם תרגילי כוח ומתיחות בסיום.

חברה- אין כמו קבוצת ריצה כדי ליצור קשרים חברתיים. עם אנשים מהאזור שלכם, בעלי תחומי עניין משותפים. חברויות שנוצרות נמשכות הרבה מעבר לשעת הריצה ומדרבנות את המתאמנים להתמיד.

מקצועיות- ההמלצה היא לבחור בקבוצה עם מאמן מקצועי. הוא ידע לבנות את דרגת הקושי והעצימות בהתאם לרמת המשתתפים. הוא גם יוודא שלא נגרם נזק לגוף ומנח כף הרגל של הרצים נכון בעת האימון. בנוסף, המאמן יכול להמליץ על נעליים נוחות המתאימות לשטח כדי לאפשר פעולה גופנית נכונה. 

איך לרוץ נכון?

שגרת אימוני ספורט חשובה עבור כולם ואפשרית עבור כל אדם. אך צריך לדעת כיצד לבצע זאת נכון. 

כיום ישנן המון קבוצות מקצועיות וחשוב למצוא את האחת הנכונה, שתהיה בקרבת אזור המגורים, ברמת קושי מתאימה ועם בני אותה קבוצת גיל.

דבר נוסף וחשוב, להצטייד בנעלי ריצה נוחות. נעל נכונה משנה את החוויה באופן משמעותי. בהקשר הזה חשוב לדעת שלא כל נעל ספורט מתאימה. לכל חברה יש נעל שהסוליה שלה מותאמת במיוחד לריצת שטח. היא קלת משקל ומסייעת להוריד את העומס מהברכיים. מי שסובל מבעיה אורתופדית יכול להתאים נעליים באופן אישי. ניתן להתייעץ עם מכון אורטופדי כדי לקבל מענה מותאם לסוג הבעיה.