למה כדאי לעשות אימון עם משקולות חופשיות?

למה כדאי לעשות אימון עם משקולות חופשיות?

משקולות חופשיות הן אמצעי פשוט, בריא ויעיל במיוחד לפיתוח כושר גופני ומראה חסון ואסתטי. במאמר זה נסביר מדוע אימון משקולות מומלץ כל כך לכל מי שמעוניין להיכנס לכושר. 

בניית מסת שריר וסיבולת שריר
הרמת משקולות כבדות יעילה מאוד בבניית שרירים גדולים וחזקים. משקולות קלות מסייעות לשפר את סיבולת השריר, היכולת לבצע אותה תנועה לאורך זמן בלי להתעייף. שיפורה יקל עליכם בביצוע מטלות יום – יום ואם אתם עוסקים בפעילות ספורטיבית אחרת – גם בה ביצועיכם יהיו טובים יותר. 

שיפור שיווי המשקל והיציבה
תרגילי משקולות מחייבים אותנו לשמור על שיווי משקל, שכן לשם ביצועם הגוף חייב להיות יציב ולא להתנדנד. הן מאפשרות גם עבודה אסימטרית במכוון – להחזיק משקל רב יותר ביד אחת. באופן זה שיווי המשקל מאותגר עוד יותר. בנוסף, בעת עבודת משקולות שרירי הליבה מתחזקים והיציבה משתפרת מאוד.  

מגוון תנועות
בעוד כל אחד ממכשירי חדר כושר מכוון להפעיל קבוצת שרירים מסוימת, משקולות חופשיות הן אביזר שמאפשר להפעיל, דרך תרגילים שונים, קבוצות שרירים מגוונות. די בכך שנשנה את זווית ההרמה ואת הגובה כדי להכניס לפעולה שרירים אחרים או להפעיל אחרת אותם השרירים. 

פיתוח גוף מאוזן ובריא
אימון עם משקולות חופשיות מפתח את כל שרירי הגוף במקביל. כל הרמת משקולת מפעילה את שרירי הליבה וקבוצה נוספת. עוד יתרון הוא הפעלה מאוזנת של שני צידי הגוף. במכשירי כושר הצד החזק יכול לפצות על הצד החלש יותר. לעיתים אפילו לא נהיה מודעים לכך שהיד החזקה פועלת ,והיד החלשה נסמכת עליה. בהרמת משקולות שני צידי הגוף, הימני והשמאלי פועלים באופן שווה. נוכל כמובן לבחור להתאמן רק ביד אחת או להרים משקל אחר בכל אחת מן הידיים, אך זאת תהיה בחירה שלנו. מסיבות אלה, הגוף מתעצב באופן מאוזן יותר. אין חוסר סימטריה דוגמת שרירי זרוע מפותחים ושרירי גב חלשים. זה אסתטי יותר ובעיקר בריא הרבה יותר. 

תרומה לבריאות הלב
מחקרים מראים שאימוני משקולות מקטינים את הסיכוי לחלות במחלות לב. אם תצרפו להם גם אימונים אירוביים הסיכוי לחלות יפחת עוד יותר. 

שיפור בריאות העצם
הרמת משקולת היא סוג של אימון התנגדות. אימון מסוג זה חשוב במיוחד לשיפור בריאות העצם ומניעת מחלת אוסטאופורוזיס – בריחת סידן שגורמת להידלדלות העצמות והפיכתן לשבירות וחלשות. 

ירידה במשקל
כיוון שכל שרירי הגוף פעילים, נשרפות קלוריות רבות. 

התאמה אישית מרבית
גופו של כל אדם בנוי אחרת ויש לו חוזקות וחולשות ייחודיות לו. לאחדים יש מגבלות גופניות שאינן מאפשרות לבצע כל תנועה. משקולות מעניקות לכל אחד את האפשרות להתאמן בהתאם ליכולת האישית שלו. 

השקעה כספית נמוכה
משקולות כמעט ואינן מצריכות תחזוקה וכך נחסכים הרבה זמן וכסף. הן תופסות מעט מקום ומאפשרות לשמור על חלל הבית מרווח ונעים.