חוג טאי צ’י

ברשת הקאנטרי תוכלו למצוא חוגים למבוגרים בטווח רחב של תחומים. מי שמחפש פעילות גופנית שמשלבת פילוסופיית חיים עמוקה ישמח לגלות את חוג טאי צ’י המעולה שלנו. 

מהי טאי צ’י?

טאי צ’י זאת אומנות לחימה עתיקה שהתפתחה בסין. בבסיסה עומדת האמונה שיש להתמודד עם התקפת היריב ברכות, במינימום שימוש כוח. בנוסף, טאי צ’י משמשת לריפוי. לתפיסתה, המקור למחלות ומצוקה נפשית הוא איזון לקוי בין היאנג ליאנג. את חוסר האיזון ניתן לתקן באמצעות שיפור תנועת הצ’י, אנרגית החיים בגוף ולכך מכוונות תנועותיה. 

מה יילמד בחוג? 

השיעורים הראשונים יתמקדו בהפנמת צורת התנועה האופיינית לטאי צ׳י – תנועה איטית, זורמת ורכה ובפיתוח מודעות לנשימה. בהמשך המשתתפים ילמדו את סדרות התנועות הבסיסיות של טאי צ’י. דוגמה לכזאת היא ‘שלושה עשר הביטויים’. הסדרה הזאת מורכבת מרצף קבוע של 13 תנועות כגון פונג תנועה שבה הידיים מונחות במרחק זו מזו וכמו אוחזות כדור גדול, ליו שבה מבצעים תנועת פיצול, היד כמו מזיזה חפץ הצידה ותנועה בשם זאו שהיא חבטת מרפק הצידה. המשתתפים יקנו שליטה בכל תנועה בנפרד ולאחר מכן יתאמנו על ביצוע רצוף של הסדרה כולה. בשלב מתקדם יותר תירכש שליטה בתנועות מורכבות ובסדרות ארוכות יותר. במהלך הלימוד ישפרו המשתתפים את שליטתם בגוף, יגמישו אותו ויפתחו את שיווי המשקל. טכניקות נשימה מיוחדות 

יקלו עליהם לבצע את התנועות ולהרפות את הגוף, והם ירגישו שיפור במצב הרוח ובאנרגיות.
כיוון שמדובר באומנות לחימה הלימוד יכלול עבודה בזוגות. העיקרון הבסיסי בתורת לחימה זו הוא להימנע עד כמה שניתן מהפעלת כוח. את היריב מנטרלים באמצעות הצטרפות, המשכת תנועותיו והיעזרות בכוח שבו הוא משתמש כדי להוציאו משיווי משקל. בהתאמה לכך, ילמדו המשתתפים לבצע בריחים ודרכים מיוחדות להפלת היריב. יילמדו גם שיטות התקפה כגון מכות, בעיטות ושימוש בחרבות. 

תרומה לבריאות הגופנית והנפשית 

תורת לחימה זו מסייעת רבות לשיפור כושר גופני. התנועות מחייבות עבודה של הזרועות בלי תמיכה וכך יחזקו המשתתפים את חלקו העליון של הגוף, במיוחד את שרירי הליבה (שרירי הגב והבטן). בנוסף, הם יחזקו את שרירי הרגליים ואת המפרקים. חשוב לדעת שכלל מערכות הגוף מתפקדות טוב יותר בהשפעת חוג טאי צ’י: תפקוד הלב משתפר, לחץ הדם יורד, קטן הסיכוי לנפילות ויש הקלה בכאבים כרוניים. גם הבריאות הנפשית יוצאת נשכרת מהתרגול. מתאמנים מדווחים על הפחתה במתחים, מצב רוח טוב ויציב וכן שינה יותר רגועה ומרעננת. את ההטבה בכושר, בבריאות הגוף ובמצב הרוח, יחושו המשתתפים כבר בשלבים הראשונים. 

כישורים קוגניטיביים

בעקבות תרגול האומנות משתפרים הכישורים הקוגניטיביים. יש הטבה משמעותית בזיכרון כיוון שצריך לזכור את מהלכה של כל תנועה וכן רצפים של תנועות, בנוסף, מחקרים מראים שתורת הלחימה משפרת את היכולת לבצע כמה משימות במקביל, לנהל נכון את הזמן ולקבל החלטות. 

המדריכים שלנו 

מדריכי החוג הם מאסטר בטאי צ’י. הם בקיאים בתורת הלחימה ומורים מיומנים המסבירים את התנועות והפילוסופיה שמאחוריהן בבהירות ובנעימות. כל שיעור הוא חוויה לגוף ולנפש.