יתרונות ספינינג ורכיבה על אופניים

אופניים 

במדינה חמה כמו ישראל יש מתאמנים רבים שמעדיפים להתאמן בחדר הכושר הממוזג ולעיתים גם לרכב על אופניים בכביש וגם בשטח. לאופציה של ספינינג ואופניים בחדר הכושר יש יתרונות רבים ולכן הם מתאימים למתאמנים רבים. בשנים האחרונות אפשר לראות ששיעורי הספינינג מלאים והם נערכים הן בקבוצות קטנות והן בקבוצות גדולות במועדוני הקאנטרי. חדרי הכושר מאובזרים בכמות גדולה של אופניים ייעודיים למטרה זו והחוגים נערכים בשעות השונות של היום לנוחותם של המתאמנים. 

במהלך היום יש ישראלים שנעים ממקום למקום על אופניים חשמליים וזאת כדי לחסוך את הזמן היקר שמבזבזים הנהגים בכבישים העמוסים. בזכות העובדה שמדובר בכלי תחבורה מהיר, הם מסוגלים לרכב בבטחה ולעקוף את מרבית הרכבים וכך להגיע ליעד שלהם תוך פרק זמן מהיר ביותר. כיוון שמדובר בכלי תחבורה קטן יחסית, גם אין צורך לחפש חניה ולכן קושרים אותם במקומות המיועדים לכך ובתום הסידורים או יום העבודה, רוכבים עליהם שוב לנקודה הבאה. 

ההעדפה של שיעורי ספינינג ורכיבה על אופניים 

מבין החוגים הרבים שמציע מועדון הכושר, אחד הפופולריים ביותר הוא חוג ספינינג ורכיבה על אופניים. המתאמנים מעדיפים חוג זה כיוון שהוא מסייע להורדה במשקל ולחיטוב הגוף. בכל אימון מאבד המתאמן בין 600-400 קלוריות ולכן כאשר הוא מגיע לכמה שיעורים בכל שבוע, התוצאות אינן מאחרות לבוא. 

מי שרואה שהמשקל שלו במגמת ירידה, הוא חדור מוטיבציה להגביר את האימונים ולכן לא אחת הוא מגיע למועדון הכושר פעמים רבות יותר במהלך השבוע וכך הוא נהנה מירידה חדה יותר. 

פעילות אירובית 

רכיבה על אופניים בחדר הכושר מתבצעת בהנחיה של מדריך כושר מיומן אשר מוביל את המתאמנים לביצוע אינטרוולים מבוססי סיבולת, אימון מלא של הגוף כולל אימון דופק. הפעילות האירובית הזו היא מואצת והמוסיקה הקצבית רק מוסיפה לרצון להתמיד, תוך ביצוע ספרינטים לאורך השיעור שנמשך בין 55-40 דקות. 

כל מתאמן חושב בתחילת הדרך שמדובר בשיעור שהוא ארוך ולכן יהיה קשה לבצע את תנועות הרכיבה לאורך כל הדרך. אך עם הזמן הוא נוכח לדעת שמאימון לאימון המסע הופך להיות קל יותר ויותר וזאת לאור שיפור הטכניקה האישית והגברת היכולות.

התוצאות של אימוני ספינינג

לרכיבה על אופניים וביצוע ספינינג בחדר הכושר המתוחכם במועדון יש תוצאות כמו לדוגמה:

  • שיפור היציבות של הגוף.
  • חיזוק שרירי הירך.
  • שיפור היעילות של השרירים הארבע ראשיים ויצירת רגליים חטובות.
  • חיזוק חלקו העליון של הגוף.
  • חיטוב וחיזוק של שרירי הגב.
  • יצירת הגנה מיטבית על הקרסוליים והרגליים. 

כל אלה מתווספים לנושא הירידה במשקל והחיטוב ולכן כל מתאמן מרגיש שהוא נהנה מכל העולמות באמצעות שיעור רכיבה על אופניים או ספינינג, שהוא לא כל כך קשה עבורו. מעבר לכך העובדה שיש מתאמנים רבים יוצרת אחווה ביניהם והם מחזקים זה את זה בהשלמת המשימה.