מה יוגה עושה לגוף ולנפש?

ישראלים רבים בוחרים לעשות יוגה מאחר ולפעילות זו יש מספר יתרונות מרכזיים. במאמר זה נסקור את היתרונות הללו ונסביר מה יוגה עושה לגוף וגם, לא פחות חשוב, לנפש שלכם.

בשנים האחרונות אימון יוגה הפך לנפוץ מאוד בקרב ישראלים רבים. מדובר באימון רגוע שמאזן את הגוף ותורם רבות לנפש. ריכזנו בעבורכם את כל היתרונות המרכזיים של אימוני יוגה ואת ההשפעה של פעילות זו על הגוף שלכם:

יוגה עוזרת להפגת מתחים

מתמודדים עם סטרס על בסיס יומי? פעילות יוגה היא ללא ספק דרך נהדרת להפיג מעט מהלחץ היומיומי שאנו חווים. יוגה גורמת לירידה בפעילות של המערכת הסימפתטית ולעלייה בפעילות של המערכת הפאראסימפתטית.

סיוע בהתמודדות עם כאבים

יוגה משלבת המון מתיחות ותרגילים אשר עוזרים לנו בשיפור של היציבות. תרגילים אלו תורמים רבות להפגת כאבים אשר לא פעם נוצרים במקומות שונים בגוף כגון הרגליים, הגב, הכתפיים ועוד. אגב, זו ההזדמנות לציין כי יוגה שולבה לא פעם ככלי שיקומי בבתי חולים שונים ברחבי הארץ.

שיפור של הגמישות בגוף

המתאמנים ביוגה כבר יודעים שיוגה משפרת את הגמישות מה שאומר שתוכלו להניע את השרירים והמפרקים בגוף לטווחים רחבים יותר. בהקשר זה חשוב לציין כי כדאי להגיע אל אימוני היוגה בלבוש מתאים: טי שירט נוחה, אוברול, חזיית ספורט תומכת, טייץ או כל פריט לבוש שבו תרגישו מעולה ותוכלו להתמתח בצורה אופטימלית.

אימון יוגה עוזר לשיפור הריכוז

מבדיקות שהתבצעו עולה כי יוגה עוזרת מאוד לשיפור של הריכוז ולכן היא נחשבת לכלי מומלץ לילדים עם בעיות קשב וריכוז. תחושת השלווה והרוגע בזמן האימון והמיקוד בתנועות השונות ישפרו את הריכוז ויסירו הסחות דעת בצורה קלה.

חיטוב של הגוף

במידה ואתם מתרגלים יוגה על בסיס שבועי, סביר להניח שתראו תוצאות גם מבחינת החיטוב של הגוף. ההמלצה היא על תרגול של יוגה לפחות פעמיים בשבוע, תוך שמירה על תזונה נכונה ומתאימה.

שיפור של הנשימה

אם קודם לכן דיברנו על הפגת מתחים, כעת נזכיר את נושא הנשימה אשר נחשב למשמעותי מאוד בקרב כל מי שמתחיל לתרגל יוגה. נשימה נכונה משפרת את פעילותה של מערכת העיכול וגם תורמת רבות לשינה טובה יותר בלילה בשל הפגת סטרס.

לסיכום, ניתן ללמוד כי יוגה תורמת גם בהיבט הפיזי וגם בהיבט הנפשי. אימון יוגה עוזר מאוד בהפגת מתחים וסטרס וגם מסייע בהתמודדות עם כאבים שהצטברו בגוף שלנו. היוגה משתפרת את הגמישות והריגוז ועוזרת רבות לחיטוב של הגוף. 

כמו בכל פעילות ספורטיבית אחרת, חשוב מאוד להקפיד על התמדה ועל ביצוע נכון של התנועות השונות ומומלץ בתחילת הדרך להתאמן בקבוצה מסודרת בה יש מדריך או מדריכה אשר יכולים ללוות אתכם במהלך האימון עצמו. מומלץ לרכוש בגדי יוגה נוחים ומתאימים, כאלה אשר יסייעו לכם לשפר את הביצועים שלכם.