גיל הזהב – פעולות שחשוב לבצע בכדי להעלות את איכות החיים

תוחלת החיים עלתה במידה רבה בשנים האחרונות, מה שאומר שיותר ויותר אנשים זוכים להגיע לגיל הזהב וכחלק מכך, זקוקים לפתרונות ולמענה על צרכים שונים אשר מאפיינים את התקופה הזאת בחיים.
להלן מספר פעולות בהן כדאי ומומלץ לנקוט על מנת להבטיח איכות חיים גבוהה יותר בתקופה זו של החיים.

הקפדה על פעילות גופנית

הקפדה על פעילות גופנית הינה בעלת חשיבות גבוהה עבור מניעת מגוון בעיות בריאותיות, הפעלת הגוף ושיפור מצב הרוח. הקפדה על פעילות גופנית באופן קבוע מאפשרת לקשיש ליהנות ממגוון רחב של יתרונות. כמובן, שבכדי למקסם את אותם היתרונות, קיימת חשיבות גבוהה לבחור פעילות גופנית אשר מותאמת לגילו ומצבו הפיזי של הקשיש – לדוגמא התעמלות בונה עצם יכולה להוות כבחירה נכונה עבור מתעמלים מבוגרים.
בין היתרונות אותה פעילות גופנית בגיל הזה טומנת בחובה: אפשרות לשמור על יכולת התנועה ולהפחית את הסיכון לנפילות, שיפור האיזון, עבודה על כוח השרירים ועל הגמישות, הקלה בעת השכיבה ובעת הקימה ושיפור כללי של מערכת העצבים.
בנוסף לכל אותם יתרונות, פעילות גופנית יכולה להעלות במידה רבה את מצב הרוח ולהקנות למתעמל תחושה של עצמאות ורווחה.

התקנת לחצן מצוקה

התקנת לחצן מצוקה מהווה צעד חשוב להבטחת בטיחותם של הקשישים במקרי חירום.
כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות של התקנת לחצן מצוק, קיימת חשיבות גבוהה לבצע את הפעולות הבאות: יש לבחור מקום נגיש ומתאים להתקנת הלחצן, חשוב להקפיד על בחירת הלחצן המתאים (בהתבסס על הדרישות והצרכים). בנוסף, יש להקפיד על ביצוע בדיקות תקופתיות של הלחצן – על מנת לוודא שהוא עובד ושחלילה לא יתגלו “הפתעות” כאשר יעלה הצורך להשתמש בלחצן.

קורס עזרה ראשונה

קשישים יכולים להיות חשופים יותר למצבי חירום שונים ולכן, קיימת חשיבות גבוהה שהמטפל/ת, בן או בת הזוג או כל מי שחי או נמצא עם אותו קשיש בתדירות גבוהה, ידאג לעבור קורס עזרה ראשונה.
קורס עזרה ראשונה יאפשר למי שסיים אותו לסייע במצבים כגון: התמודדות עם נפילות, טיפול בפציעות קטנות (אשר עלולות להשפיע בצורה קשה יותר על קשישים), סיוע בהתמודדות עם מצבים רפואיים נפוצים כמו לדוגמא לחץ דם גבוה.
באופן כללי הידיעה שאדם קרוב עבר קורס עזרה ראשונה יכולה להקנות ביטחון לקשיש והבנה שאם הוא יהיה חשוף למצב חירום כזה או אחר הוא יזכה לקבל טיפול ראשוני מהיר ואיכותי.