חוגים למבוגרים

זהו טקסט חלופי

שמירה על הבריאות היא דבר חשוב ביותר, וחשיבותו גדלה אף יותר כאשר אנחנו מתבגרים. בעוד שגופם של ילדים ובני נוער הינו “סלחני” יותר, הרי שככל שאנו מתבגרים, הגוף שלנו דורש תשומת לב רבה יותר ומידה מסוימת של השקעה, ובכלל זה אכילה נכונה ובריאה, שינה מספקת בלילה וחשוב לא פחות: ספורט. כיום, קיימים שלל חוגים למבוגרים, היכולים לחזק את הגוף באופן משמעותי, לשפר פלאים את היציבה ואת הגמישות ולגרום לכם לחוש נמרצים ושמחים יותר. לפניכם כמה חוגים נהדרים, שבהם כל אדם צריך להתנסות לפחות פעם אחת בחייו.

פילאטיס

הפילאטיס לחיינו בעשור האחרון, תוך שהוא סוחף את מרבית העולם בסערה. אף על פי שהתוודענו לשיטה זו רק בשנים האחרונות, כדאי לדעת כי השיטה שאותה פיתח ג’וזף יוברט פילאטיס קיימת עוד מסוף העשור השני של המאה העשרים. פילאטיס הוא אימון אשר משפר משמעותית את גמישות השרירים והמפרקים ואת החוזק שלהם. כמו כן המתאמן לומד כיצד לשלוט היטב בגופו – עניין המתבטא פעמים רבות ביציבה של הגוף. שיטת אימון זו יעילה ביותר, ויכולה לסייע במגוון של מצבים גופניים, כמו למשל שיקום מפציעות, שיפור הקואורדינציה, חיזוק שרירי הליבה וירידה במשקל. כמו כן, אימון הפילאטיס ידוע כאימון מחטב ביותר – הן עבור נשים והן עבור גברים.

ריקודי עם

לימודי ריקוד מכל סוג שהוא, יכולים להוות פתרון נפלא עבור אנשים אשר אינם “מתחברים” לאימונים קונבנציונאליים. מרבית האנשים נהנים מאימון גופני מסוג זה ולרוב קל להם מאוד להתמיד בו. לכן, לא פלא שריקוד, על כל סוגיו, נהפך לטרנד ולעניין של חובה כמעט בכל סטודיו או בכל חדר כושר. לריקוד בכלל ולריקוד עם בפרט יש שלל יתרונות בריאותיים, הן מבחינה נפשית ופסיכולוגית והן מבחינה פיזיולוגית. ריקודי עם מסייעים מאוד בשיפור הכושר הגופני, בדגש על סיבולת לב ריאה, וכמו כן הם מהווים פעילות חברתית מהנה עבור כל סוגי האנשים בכל הגילאים.

אימון פונקציונאלי

אימון פונקציונאלי הוא שם נרחב למגוון של אימונים שונים, ובכלל זה TRX, קרוספיט, טיפוס ועוד. מדובר באימון אשר במסגרתו לא נעשה שימוש רב במכשירי כושר כלשהם. במקום זה, משלב האימון שלל סוגי פעילויות שאותן אנו מבצעים על בסיס יומיומי, בעוצמה גבוהה יותר: הליכה, דחיפה, כפיפה ועוד. לאימון הפונקציונאלי שלל השפעות על גוף האדם, כאשר הבולטות שבהן הן:

  • הוצאת אנרגיה – בדרך כלל, אימון פונקציונלי הוא אימון עוצמתי, המסייע מאוד בהוצאת אנרגיה ובשריפת קלוריות, הן במהלך האימון והן כמה שעות לאחריו.
  • שיפור סיבולת לב ריאה – אימון פונקציונלי הוא אימון אירובי, וככזה, הוא משפר משמעותית את סיבולת הלב-ריאה.
  • שיפור הגמישות והקואורדינציה – היות שהאימון מתבסס על פעילויות אשר אותן אנו מבצעים על בסיס יומיומי, הוא מסייע בשיפור הגמישות והקואורדינציה.
  • שיפור היציבות – אימון פונקציונלי הוא אימון המערב את שרירי הליבה, עניין המשפר אוטומטית את היציבות.

לרשימת חוגים מפורטת לחצו >>